Ciężarówki,
Tuning, Ciężarówki specjalistyczne,
Forum Ciężarówki, Strona Główna
->
Mercedes
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Wybierz forum
Ważne Informacje dot. Forum
----------------
Regulamin
Trucki i nie tylko...
----------------
Volvo
Daf
Mercedes
Man
Renault
Scania
Iveco
USA Trucks
Tuning ciężarówek
Pojazdy Specjalistyczne
Galeria
Waga ciężka
Autobusy
Informacje z kraju i ze świata
Off-Topic
----------------
Gry z serii Hard Truck
Humor
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Młody
Wysłany: Nie 0:22, 19 Lut 2006
Temat postu: ACTROS SILNIKI
Silniki
Trwałość i sprawność silników
Sercem Actrosa, a jednocześnie gwarancją jego ekonomiczności, są trwałe i dynamiczne silniki V6 i V8, charakteryzujące się wysokimi momentami obrotowymi. Wiele uczyniono, aby znacznie podwyższyć moc i momenty obrotowe tych jednostek, zmniejszając jednocześnie zużycie paliwa. Pierwszoplanową rolę odgrywa system sterowania wtryskiem paliwa TelligentR. Ten wypróbowany system regulacji silnika w odstępach milisekundowych dostosowuje wtrysk silnika do aktualnej sytuacji jezdnej. Zoptymalizowana regulacja wtrysku, w połączeniu z ciśnieniem wtrysku do 1800 barów, daje wspaniałe przygotowanie mieszanki, a tym samym podnosi stopień sprawności. W Actrosie są stosowane silniki widlaste 6 i 8-cylindrowe wyposażone w turbosprężarkę i chłodnicę powietrza doładowującego. Silniki osiągają moc (o 7 do 27 KM) i co ważniejsze przeciętnie o 10% większy moment obrotowy. Zwarta i sztywna konstrukcja silników, niska masa własna (885 kg) i mała wysokość silnika decydują o niskim tunelu w kabinie. Zmiany techniczne w silnikach dotyczą przede wszystkim układów sterowania silnikami, które w standardzie spełniają obecnie normę emisji spalin Euro 3. Przekonstruowane głowice cylindrów, zmienione wtryskiwacze, tłoki o lepszym chłodzeniu, nowe pierścienie tłokowe zapewniające stałe, minimalne zużycie oleju, turbosprężarki o większym wydatku i większej sprawności to niektóre ze zmian podnoszących trwałość i sprawność silników. Nowy wentylator ze sprzęgłem wiskozowym, odłączana sprężarka powietrzna po napompowaniu układu pneumatycznego przyczyniają się także do obniżenia zużycia paliwa przez pojazd. Poprzez zastosowanie lepszej obróbki powierzchniowej przebiegi między wymianami oleju mogą osiągać w Actrosie 120.000 km w transporcie dalekobieżnym. Wydłużenie przebiegów między wymianami oleju do 150.000 km jest możliwe poprzez zastosowanie dodatkowego odśrodkowego filtra oleju i powiększonej miski olejowej. Zawory ssące, gniazda zaworowe, wykonane z bardziej wytrzymałych na zużycie materiałów, umożliwiają wydłużenie okresów pomiędzy regulacjami. Odstępy pomiędzy przeglądami technicznymi zwiększyły się dodatkowo dzięki lepszemu odpowietrzeniu skrzyni korbowej z separatorem oleju oraz kompaktowym alternatorom i rozrusznikowi o zwiększonej trwałości użytkowania. Silniki o mocy 408, 435 i 503 KM są dostępne w wersji 4 ekopunkty, która jest ważna dla transportu przez obszar Austrii. Całkowicie nowym rozwiązaniem proponowanym w Actrosie jest opcjonalny hamulec silnikowy "Turbobrake", który uzyskuje bardzo dużą moc hamowania rzędu 450 kW (600 KM) przy obrotach silnika ponad 2000 1/min. Poprzez precyzyjne sterowanie dynamicznym doładowaniem cylindrów przeciwdziała on ruchowi tłoków i uzyskuje hamowanie pojazdu silnikiem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001-2003 phpBB Group
Theme created by
Vjacheslav Trushkin
Regulamin